Pinsamma föräldrar?

En gång tog jag hem en kille jag dejtade till mina föräldrar. Vi hade träffats ett tag så det var inget konstigt med att han skulle följa med. Jag minns att han var lite nervös inför besöket men jag lugnade honom med att min familj var högst normal, inga konstigheter. Vi kan kalla dejten Frans.
Väl innanför dörren kommer pappa och möter upp i hallen. Pappa tar i hand och presenterar sig.
Pappa: "Hej, Anders"
Dejten: "Hej, Frans"
Pappa: "Grogg?"
Dejten tittar tveksamt på mig, känner sig tvungen att ge någon form av respons och piper fram ett tveksamt "Ja, tack".
Jag tyckte detta var ett högst normalt beteende, även om jag tycker att fader min kunde väntat en timme eller två...eller iallafall tills vi fått av oss ytterkläderna. Men ändå, högst normalt. Det tyckte inte dejten. Han återkom aldrig. Än idag vet jag inte vart han tog vägen. Märkliga människa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0