Stubb?

En gång frågade en liten flicka i 5-års åldern hur gammal jag var (vid tillfället var jag 21). Jag visade pedagogiskt hur många fingrar 21 år var. Hon tittade på mig med stora ögon och utbrast "OJ, vad du är gammal!".
Jag tänkte att ja, jämfört med henne var jag ju det.
Samtidigt ser jag hur flickan filosoferar en stund innan hon ivrigt utbrister "Men du är ju inte SÅ gammal, du har ju inte fått skägg än"
Nä. Det har jag inte. Sen den dagen har jag letat efter kommande utväxt som tydligen kommer med åldern enligt en liten flickas världsbild. Jag har hittat några fjun vilket tyder på att jag har lång tid kvar tills jag får grov hårväxt i mitt ansikte. Jag ser fram emot det. Mycket.

Kommentarer
Postat av: Kristian

Du kan få min gamla rakapparat som inflyttningspresent! ;)

2010-10-25 @ 12:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0